تعیین میزان مالیات لوازم خانگی با توجه به میزان درآمد و میزان هزینه های جاری صورت می گیرد. کارشناس رسمی دادگستری لوازم اداری و خانگی می تواند با توجه به معیار هایی چون ارزیابی قیمت لوازم به سایر کارشناسان جهت بررسی سود حاصله از فروش، میزان فروش لوازم خانگی، مجموع هزینه های جاری و غیره به ارزیابی میزان مالیات کمک نماید. این ارزیابی با استفاده از نرم افزار های تخصصی، بررسی آمار ها و بررسی صورت حساب های مالی توسط کارشناس انجام می شود. می توانید برای تعیین مالیات و پر کردن اظهار نامه از کارشناس رسمی کمک بگیرید. میزان ارزش افزوده نیز با استفاده از ضریب ارزش افزوده و میزان درآمد مشخص می شود. کارشناس می تواند در خصوص ارزش افزوده و میزان عوارض محاسباتی انجام بدهد و طی گزارشی اظهار نظر نماید.
لوازم خانگی
لوازم خانگی شامل تمامی تجهیزات برقی و لوازم الکترونیکی مورد نیاز منزل است. این وسایل اغلب دارای گارانتی هستند و به صورت حضوری یا اینترنتی قابل خریداری می باشد. مالیات لوازم خانگی طبق اظهار نامه محاسبه می شود و اگر میزان درآمد کمتر از میزان مشخصی باشد مالیات تعلق نخواهد گرفت و اگر بیش از میزان مشخص باشد مالیات آن تعیین می شود. برخی از لوازم های خانگی تولید داخل و برخی تولید خارج هستند و قیمت هر کدام از آنها با توجه به میزان هزینه تهیه آن ها مشخص می شود. برای فروش هر کدام از آنها می توان مالیات بر ارزش افزوده را هم را در نظر گرفت.
مالیات لوازم خانگی
صنف لوازم خانگی نیز هر ساله طی زمان خاصی اقدام به پر کردن اظهار نامه مالی می کنند. در خصوص تعیین میزان مالیات تمامی هزینه های جاری و هزینه های کوتاه مدت و بلند مدت و تمامی درآمد های حاصل از فروش در اظهار نامه ثبت می شود و در نهایت میزان مالیات تعیین می شود. اظهارنامه ها هر ساله در فصل بهار تکمیل می شوند و شامل تمامی واحد های صنفی می شود. همچنین ضریب ارزش افزوده در خصوص لوازم خانگی در سال 96 به میزان شش درصد تعیین شده است. شایان ذکر است میزان خدمات ارزش افزوده مازاد بر فروش لوازم نخواهد بود. برای محاسبه میزان ارزش افزوده لوازم خانگی می توان از راهنمایی کارشناس رسمی نیز استفاده کرد. میزان ارزش افزوده با استفاده از میزان ضریب ارزش افزوده و هزینه فروش کالای مورد نظر انجام می شود. تعیین میزان مالیات لوازم خانگی پس از اینکه اظهارنامه تسلیم شد صورت می گیرد. چنانچه صنف مورد نظر طی سال خاصی مشمول خسارت و زیان شده باشد کارشناس می تواند با استفاده از بررسی هایی نظیر مشاهدات عینی، بررسی آمار های مالی و حسابداری اظهار نظر نماید.
نحوه تعیین میزان مالیات لوازم خانگی
چنانچه شما هم جزء افرادی هستید که تازه کار خود را شروع کرده اید نیاز است با راهنمایی یک کارشناس آغاز به کار خود را به سازمان مالیاتی اطلاع بدهید. در این خصوص کارشناس با استفاده از مشاهده عینی و میدانی گزارشی بر این مبنا تنظیم می نماید.
چنانچه سال اول آغاز به کار شما نیست می توانید با کمک کارشناس نسبت به ثبت مقادیر مالی خود در اظهارنامه اقدام کنید و هزینه را شفاف سازی کنید. کارشناس رسمی می تواند با استفاده از نرم افزار های حسابداری چون هلو، اکسل و غیره و همچنین استفاده از آمار های واحد شما نسبت به تهیه صورت حساب مالی شما اقدام کند.
برای اینکه بتوانید صورت حساب مالی خود را تهیه و تکمیل نمایید نیازمند تهیه کد اقتصادی نیز هستید. می توانید با کمک کارشناس رسمی نسبت به تهیه کد اقتصادی نیز اقدام کنید.
کارشناس رسمی دادگستری رشته امور مالیاتی در راستای تعیین میزان مالیات لوازم خانگی می تواند نسبت به پر کردن اظهار نامه تمامی هزینه های دریافتی و خرج کرد اقدام نماید و هزینه های جاری و هزینه های بلند مدت را مشخص نماید. لذا در این راستا میزان مالیات لوازم خانگی از جمله لوازم برقی نیز مشخص می شود.
میزان جابجایی بار توسط کامیونها و وانتها سالانه بسیار قابل توجه است. اسباب و اثاثیه و یا وسایل کار و ملزومات اداری و یا هر آن چه بتوان تصور نمود. در این جابجاییها گاها خسارت قابل توجهی به دلیل بی توجهی راننده و یا تصادف ایجاد میشود. با توجه به این که این مشکل بسیار شایع است در این یاداشت به بررسی شیوه و نحوه جبران خسارت با کمک کارشناس رسمی دادگستری لوازم خانگی و اداری پرداختهایم.
برای جبران خسارت به بار توسط کامیون باربری در تصادفات، اگر بیمه باربری شده باشد که خسارت از بیمه پرداخت میشود، در غیر این صورت راننده کامیون و شرکت باربری مسئول پرداخت هزینه آن است. متصدی باربری باری که طبق بارنامه مکتوب تحویل میگیرد را باید سالم و بدون هیچ خسارتی به مقصد برساند. اگر از زمانی که بارنامه مکتوب میشود و تا زمان تخلیه و تحویل بار در مقصد مورد نظر خسارتی به بار وارد شود، جبرانش بر عهده شرکت حمل بار است.
خسارت به بار در تصادفات شامل: تصادف و واژگونی ماشین حمل بار، آتش گرفتن ماشین و در نهایت بارهایش، افتادن بار از روی کامیون حمل بار، به سرقت رفتن کالا در کامیون حمل بار، هر نوع صدمه به بار از طریق برخورد کردن هر شی با بار که همگی در قانون، پرداخت خسارت آنان را واجب دانسته است.
اگر متصدیان باربری از بیمه بار استفاده کرده باشند، و خسارت به بار توسط کامیون باربری یکی از موارد زیر باشد بیمه به آن تعلق نمیگیرد:
_صدمه و تصادف کامیون باربری به دلیل حوادث طبیعی مثل زلزله، سیل و طوفان باشد
_اگر بار به دلیل نوع جنس خود به خود آتش بگیرد
_اگر به طور طبیعی وزن بار کم شده باشد
_بار قاچاق، غیر مجاز و غیر مشروع باشد
_بار به دلایلی مانند اعتصاب و جنگ صدمه دیده باشد
_فقدان بار
_هر نوع خسارت به عمل بسته بندی
اگر خسارت به بار توسط کامیون باربری از طرف خود راننده باشد، در مواردی مانند تخلیه و حمل بار نامتعارف از طرف راننده، خیانت در تحویل بار، دزدیده شدن بار یا قسمتی از آن توسط راننده، یا هر گونه عدم صلاحیت از طرف راننده و هر خسارت وارده از این جهت به بار باید توسط خود راننده جبران شود. اگر بار کامیون مواردی مانند گاز مایع باشد و از بین رفته باشد، دادگاه بر اساس شواهد و متن قرار داد به بررسی موضوع و تشخیص مقصر میپردازد.
اگر بار در بین پروسه حمل و نقل آسیب ببیند متصدی حمل و نقل مسئول آن خواهد بود، اگر بار دیرتر از زمان یاد شده بار تحویل داده شود یا هر نقص و عیبی به آن وارد شود، یا کوچک ترین صدمه ای در تصادف کامیون باربری انجام شود و هر نوع خسارت به بار در تصادف پیش آید؛ متصدی حمل و نقل مسئول است و خسارت ها را باید پرداخت کند.
اگر به بار و اثاثیه مشتری صدمه ای وارد شود و شرکت حمل و نقل بار از بیمه باربری استفاده کرده باشد، تمام یا حداقل نیمی از خسارت را باید پرداخت کند. برای مثال بسیاری از خساراتی که در این زمینه ایجاد میشود در خصوص وسایل خانگی است که برای اطلاع بیشتر از نحوه تعیین خسارت؛ پیشنهاد میکنیم از کارشناسان لوازم خانگی استفاده کنید. همچنین برای مسائل مربوط به خسارت به بار توسط کامیون باربری در تصادفات از کارشناس رسمی دادگستری رشته وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات کمک بگیرید.
لوازم اداری و خانگی از جمله مورادی هستند که ممکن است مبنای اختلاف قرار بگیرند. خساراتی که به لوازم خانگی و اداری وارد میشود، دزدی لوازم خانگی، تقسیم سهم الارث، تعیین اجرت المثل در مواردی چون اجاره و یا جهیزیه و یا تعیین قیمت اجناس برای دریافت خسارت از بیمه، برآورد میزان خسارت در آتش سوزیها، خرید و فروش لوازم خانگی تقلبی و یا خراب و موارد متعددی از این قبیل.
اجرت المثل در لوازم خانگی و اداری نیز اهمیت خاصی دارد. در موراد بسیاری نیاز است تا هزینهای به عنوان اجرت المثل برای لوازم اداری و خارجی تعیین شود. در واقع اجرت المثل لوازم خانگی و اداری هزینهای است که استفاده کننده یک جنس باید به صاحب جنس بپردازد.
کارشناس رسمی دادگستری لوازم خانگی و اداری مسئول تعیین میزان این اجرت المثل است. اجرت المثل در موراد متعددی ممکن است زمینه اختلاف را فراهم کند. اجرت المثل جهیزیه، اجرت المثل تجهیزات اماکن و دفاتر.
یکی از موراد شایع اختلاف بر سر دریافت جهیزیه زن بعد از طلاق و یا حین طلاق است. همسر مدعی میشود که لیستی از این جهیزیه را به خانه مرد برده است و پس از جدایی باید آن را تحویل زن دهد. معمولا جهیزیهای که زن به خانه مرد میبرد طبق عرف با امضای داماد همراه است. اما در مورادی این موضوع صورت نمیگیرد بنابراین مدرکی در اختیار زن نیست. در این موراد معمولا در صورت وجود فاکتور و استدلالات و دفاعیات زن و مرد قاضی صحت موضوع را مورد بررسی قرار میدهد.
کارشناس لوازم خانگی در مواقع بروز چنین ابهامهایی به بررسی لیست میپردازد. معمولا سال خرید، برندهای خریداری شده، نوع آن و مسائی از این قبیل میتواند صحت ادعای مدعی را تا حدودی ثابت کند و قاضی تصمیم نهایی را بگیرد. اما به هر شکل کارشناس به بررسی اجناس جهت تعیین قیمت میپردازد. در صورتی که جنس موجود نباشد این تعیین قیمت اهمیت بیشتری هم پیدا خواهد کرد. چرا که عرفا کارشناس با بررسی جنس و کسر اختلاف بین قیمت موجود در بازار و استهلاک ارزش جنس را مشخص میکند.
مورد بعدی در اختلافات این حوزه تعیین قیمت اجناس مفقودی و یا دزدی است. فرضا مالی دزدیده شده و سارق دستگیر. قاضی اعلام میکند یا مال را تحویل دهد و یا ارزش آن را که کارشناس دادگستری لوازم خانگی اقدام به تعیین ارزش جنس دزدی شده میپردازد.
مورد سوم را باید در ارائه گزارش میزان خسارت به بیمهها جستجو کرد. بسیاری از افراد به دلیل خطراطی که وجود دارد اجناس خود را بیمه میکنند. فرضا در صورت بروز آتش سوزی اقدام به دریافت خسارت میکند در این صورت کارشناسان باید با دریافت لیست اموال بیمه شده و مشخصات آنها قیمت اجناس هنگام بیمه شدن را تعیین کند. البته در این موراد اختلافاتی هم بین شرکت بیمه و افراد بروز میکند که مثلا ممکن است بیمه مدعی شود اجناس در منزل نبودهاند. در این موراد کارشناسان به بررسی ادعا به طرق مختلفی میکنند. یا به دستور قضائی رفت و امدها و حمل و نقل کالا را به وسیله دوربینها چک میکنند و یا با استفاده از لاشههای آتش سوزی شده نسبت به ادعا اظهار نظر میکنند.
مورد بعدی در ارزیابی لوازم اداری است. شرکتها و سازمانهای دولتی از لوازم بسیار زیادی استفاده میکنند. این لوازم همگی کد گزاری شده و لیستی از آن همواره موجود است. اما خرابی و یا از رده خارج شدن این لوازم باعث میشود که کارشناس لوازم اداری به ارزیابی اجناس و اظهار نظر در خصوص از رده خارج شدن و تعیین یک قیمت پایه برای فروش و به مزایده قرار دادن اجناس میکند. بعد از این موضوع اجناس از لیست سازمان حذف میشود.
مورد بعدی را باید در تقسیم سهم الارث دانست. بنا به قانون وراثت ابتدا انحصار وراثت صورت میگیرد و سهم افراد مشخص میشود. اگر وارث نتوانند بر تقسیم لوازم خانگی به توافق برسند به دادگاه مراجعه میکنند. دادگاه کارشناس لوازم خانگی را مسئول ارزیابی و تعیین ارزش و تهیه لیست اموال میکند. سپس دادگاه پیشنهادی در خصوص تقسیم ارث به وارث میدهد و حالات مختلفی چون انتخاب و قرعه کشی و غیره را برای حل اختلاف در نظر میگیرد.
نیاز به کارشناسی حوزه گستردهای دارد و به این موراد خلاصه نمیشود. برای مثال فرض کنید که سازمان دولتی قرار است به مدت مشخصی به فردی و یا شرکتی اجاره داده شود. هر شرکت لوازمی دارد که مورد استفاده دیگران هم هست. و یا ممکن است فردی شرکتی را اجاره کند چه خصوصی و چه دولتی در این موراد نیز کارشناسان ما اقدام به تعیین ارزش لوازم و همچنین مشخص کردن نرخی به عنوان اجرت المثل ماهیانه لوازم میکنند.
مورد دیگر ارزیابی اموالی است که به دستور مقامات قضائی ضبط شده و یا به مزایده گذاشته میشود. در این خصوص میتوان به اموال قاچاق و تملیکی و مجهول الصاحب و غیره اشاره کرد اما یکی از موراد بسیار شایع تر است. ممکن است فردی به دلیل طلب لیست لوازم خانگی و یا اداری فردی را برای دریافت مطالباتش به دادگاه معرفی کند. دادگاه کارشناس لوازم خانگی را مسئول برآورد قیمت میکند. کارشناس پس از تهیه لیست یک قیمت پایه برای اجناس مشخص میکند. انتخاب اجناس بر اساس نظر طلبکار و با محدودیت ارزش طلب است. برای مثال وقتی کارشناس ارزیابی کرد که سه جنس کل طلب مدعی را وصول میکند اجناس دیگر مورد ارزیابی قرار نمیگیرد. بعد از مزایده در صورتی که اجناس به قیمت بیشتری فروخته شد مابقی پول به بدهکار برگردانده میشود و در صورت عدم فروش اجناس به طلبکار داده میشود.
گاها در خرید و فروش لوازم خانگی و اداری نیز اختلافاتی بروز میکند. فردی ممکن است یک تلوزیون خریداری کند و چند روز بعد دچار مشکل شود و به تعزیرات مراجعه کند که جنس گران فروخته شده و یا شکایت کند که جنس خراب بوده است در این مورد نیز کارشناسان ما صاحب صلاحیت هستند و با بررسی جنس میزان خسارت را مشخص میکنند و یا کمک و به عودت جنس مینمایند.
مشکلات حوزه لوازم خانگی و اداری بسیار شایع هستند. همانطور که گفتیم از تقلب در خرید و فروش تا اختلاف بر سر سلامت جنس و ارزیابیها در خصوص میزان خسارت و غیره همه در این حوزه جای دارند. کارشناسان ما در همه مناطق کشور آماده ارزیابی در موراد موصوف و ارائه نظر کارشناسی جهت ارجاع به محاکم قضائی را دارند.
مبلمان و کابینت از تجهیزات اساسی و مهم خانگی به شمار می روند. خرید و فروش مبلمان و کابینت به دلیل آن که هزینههای زیادی هم در بر دارد معمولا با دقت و وسواس خاصی صورت میگیرد. معمولا در خرید این دو کالا معیارهایی چون جنس و شرکت تولید کننده اهمیت بسیار زیادی دارد. با وجود وسواسها و دقتها جالب است که هنوز بیشترین اختلافات در دادگاهها بر سر مبلمان و کابینت است.
این اختلافات معمولا حول جنس کالاهای مذکور صورت میگیرد. اما جنس تنها یک کلیتی از اختلاف است و جهت شرح بهتر آن موضوع را جزئی تر توضیح خواهیم داد و به این موضوع خواهیم پرداخت که کارشناس رسمی دادگستری لوازم اداری و خانگی چگونه به حل این اختلافات کمک میکند.
یکی از مهمترین موارد شکایت در این خصوص فروش اجناس مغایر با درخواست خریدار است. برای مثال بسیار پیش می آید که افراد نسبت به خرید مبلمان خارجی برای مثال ایتالیایی اقدام میکنند. فروشنده با اطمینانی که به مشتری میدهد و احتمالا شناسه کالا مبلمانی را به اسم ایتالیایی به خریدار میفروشد. اما پس از مدتی خریدار متوجه تقلبی بودن مبلمان میشود و اقدام به شکایت علیه فروشنده میکند.
در این موارد قاضی موضوع را به کارشناس رسمی لوازم خانگی میسپارد و یا کارشناس از طرف مدعی به کار کارشناسی می پردازد. برای ارزیابی مبلمان ابتدا فاکتورهای خرید از مشتری تحویل و کارشناس دادگستری لوازم خانگی به بررسی جنس فروخته شده در فاکتور و شاخصهای آن میکند و نهایتا به تطبیق فاکتور و جنس میپردازد.
مبلمان از لحاظ طراحی، جنس و سازه انواع مختلفی دارد. مبلمانهای راحتی، سلطنتی، سنتی، فلزی، چوبی، ایرانی و یا خارجی را میتوان کلیتی از انواع مبلمان دانست. قیمت مبلمان به دو سه نکته اساسی وابسته است. یک جنس فلز یا چوب که تعیین کننده ترین شاخص است. دوم جنس پارچه مورد استفاده است و نهایتا نوع ساخت مبلمان، اتصالها و طراحی. مبلها از اجزا و قسمتهای متفاوتی ساخت شدهاند که بررسی این اجزا در کارشناسی مبل اهمیت دارد. کوسن نشیمنگاه، کمربند مبل، نقاط اتصال، پشتی، دسته مبل، محافظها و پوشش بیرونی و قسمت راحتی مبل.
بنابراین کارشناس لوازم خانگی به بررسی این موضوعات میپردازد. ضمن این که مبلمان برند و یا شناسه دار اطلاعات کاملی در خصوص ساخت مبلمان دارند که به راحتی میتوان آن را نمونهها مقایسه نمود. متاسفانه در بیشتر موارد کلاهبرداریهایی صورت میگیرد و مبلمانی با تخته ساخته شده اند و با پارچههای مرغوب روکش شده اند و به اسم مبلمان با کیفیت و یا برند به فروش میرسند.
مسئله دوم قیمت مبلمان است. همانطور که اشاره داشتیم مبلمان خارجی و ایرانی قیمت کاملا متفاوتی دارند اما جنس مورد استفاده در مبل که همان پارچه و چوب و یا فلز است قیمت مبل را مشخص میکند. در مورادی هم به دلیل عدم دقت کافی در ساخت مبلمان مشاهده شده است که مشتری خواهان تعویض مبل بوده اما فروشنده هر گونه اشکال را انکار کرده که کارشناسان لوازم خانگی با بررسیهای خود دلیل آسیب را مشخص و نسبت به چرداخت یا عدم پرداخت خسارت به قاضی کمک کردهاند.
کابینتها هم به همین صورت است. در خرید کابینت معمولا اصولی در نظر گرفته میشود. کابینتهای ام دی اف، فلزی، طرح، تلفیقی از جنسهای رایج بازار هستند. از لحاظ طراحی هم مدرن، کلاسیک، ایرانی و غربی مهمترین طرحها هستند و البته طرحهای فانتزی.
بسیاری از سودجویان گاها تلاش میکنند تا طرحهای مختلف را به اسم کابینتهای ام دی اف و اصل جا بزنند. به همین دلیل خریدار بعد از مدت کوتاهی متوجه تغییر رنگ کابینت، زنگ زدگی، حجیم شدن دیوارهها و مورادی از این قبیل میشود. از سوی دیگر ممکن است شما یک طرح را در مغازهای ببینید و آن را سفارش دهید اما پس از نصب متوجه تغییراتی در زیبائی آن شوید. به عبارتی میگویند این آن چیزی که ما سفارش دادهایم نیست.
در بسیاری از این موراد مشکل از جنس کابینت نیست. نوع ساخت، طراحی و برش کابینت و نهایتا نصب آن نیز میتواند عامل بروز چنین اختلافاتی باشد. به همین دلیل کارشناس رسمی لوازم خانگی در خصوص همه این موارد اظهار نظر میکند تا مشکلات احتمالی پیش آمده حل و یا خسارتهای آن جبران شود.

کارشناس رسمی دادگستری رشته لوازم خانگی و اداری تجهیزات و ماشین های اداری را توضیح می دهد.
امروزه با توجه به نقش گسترده کامپیوتر و موبایل در ارتباطات ، ارسال و دریافت فایل ها و به جهت ارتباط با مشتریان و همکاران و انجام امور اداری و... به دستگاه های اداری مانند پرینتر ، اسکنر و ... در محیط کار احتیاج دارید . در این مقاله به معرفی تعدادی از مهم ترین این دستگاه ها می پردازیم .
پرینتر:
پرینترها برای چاپ متون و تصاویر بر روی کاغذ یا اجسام مورد استفاده قرار می گیرند . پرینتر در انواع مختلفی مثل جوهرافشان ، لیزری رنگی ، لیزری سیاه و سفید، چند کاره ، سوزنی ، قابل حمل و ... در بازار موجود می باشد.
پرینترهای جوهر افشان از متداول ترین انواع پرینتر هستند. مهم ترین عاملی که بیانگر کیفیت یک چاپگر است DPI می باشد یعنی همان تعداد نقطه در هر اینچ . DPI در واقع به میزان جوهری که چاپگر جوهرافشان در هر اینچ کاغذ شما قرار می دهد گفته می شود. پرینترهای جوهرافشان عکس های رنگی بسیار عالی تولید می کنند.
پرینترهای لیزری معمولا در ادارات استفاده می شوند ، سرعت بالا و قیمت پایین برگه ها مزیت آنها محسوب می شود .
پرینترهای چند کاره علاوه بر عمل پرینت اعمال کپی ، اسکن و فکس را نیز انجام می دهند. بدین ترتیب نسبت به اینکه بخواهید هر کدام از این دستگاه ها را جداگانه تهیه کنید خرید یک دستگاه چند کاره به مراتب جای کمتری اشغال کرده و برای محیط های کوچک لازم است . این پرینترها با تکنولوژی پرینتر لیزری و نیز جوهرافشان وجود دارد.
از بهترین برندهای تولید کننده پرینتر می توان به ) Brother برادر)، Hp ، Canon (کانن) ، Sharp( شارپ) ، ) Xeroxزیراکس) ، Samsung (سامسونگ) و Epson (اپسون) اشاره کرد.
دستگاه کپی :
از این دستگاه جهت کپی گرفتن از کلیه اسناد و مدارک مانند شناسنامه ، کارت ملی و.. استفاده می شود.
اسکنر:
از اسکنر جهت اسکن مدارک و اسناد استفاده می شود و در انواع دستی ، مسطح و فیددار طراحی و تولید می شود.
پلاتر:
پرینترها معمولا تا سایز مشخصی عمل چاپ را انجام می دهند . گاهی برای چاپ نقشه ها و نمودارهای خاص این سایز جوابگو نمی باشد در این گونه از مواقع پلاتر نیاز ما را برآورده می کند و تا سایزهای خیلی بزرگتر از قابلیت پرینتر می توان عمل چاپ را انجام داد.
تلفن :
از انواع تلفن می توان به دستگاه های بی سیم و سیمی اشاره کرد. از محبوب ترین و پرکاربردترین نوع گوشی های تلفن، گوشی های رومیزی است. برخی از تلفن ها پیغام گیر هستند و برخی قابلیت این را دارند که چند خط ارتباطی را پشتیبانی کنند. گوشی های بی سیم دارای قابلیت ها و ویژگی های قابل توجهی است ، از آن جمله می توان به وزن کم، امکان جا به جایی، امکان ارسال پیام کوتاه در برخی از این گوشی ها و امکان ویبره و ... اشاره کرد. برخی از این گوشی ها در موقع قطع برق نیز کار می کنند و این مسئله موجب شده نقص پیشین خود را نیز نداشته باشند و به دلیل قیمت کمتر، گزینۀ خوبی برای انتخاب باشند.
از معروف ترین گوشی های تلفن می توان به مارک هایی همچون پاناسونیک، آلکاتل، مارشال، گیگاست، تامسون و درو اشاره کرد. همچنین می توان برند زیمنس را نیز از برندهای خوب تولید کنندۀ تلفن دانست.
فکس :
دستگاه های فکس نیز انواع مختلف دارند. این دستگاه ها به صورت معمولی یا کاغذ تحریر، لیزری و حرارتی یا کاغذ رول هستند. این دستگاه ها هر یک قابلیت خاصی دارند و بر این اساس در قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. بهترین مارک های دستگاه فکس پاناسونیک و شارپ هستند. این دستگاه ها با مدل ها، قابلیت ها و قیمت های متفاوت در اختیار خریداران قرار می گیرند.
از برندهای معتبر سازنده کلیه دستگاه های ذکر شده می توان به ) Brother برادر)، Hp ، Konica Minolta ( کونیکا مینولتا ) ، Canon (کانن) ، Sharp( شارپ) ، Kyoceraو ) Xeroxزیراکس) اشاره کرد.
جهت دریافت مشاوره ، طرح و پیگیری مسائل مربوط به لوازم برقی خانگی با کارشناس رسمی دادگستری لوازم خانگی و اداری تماس بگیرید.